Glede

I går formiddag hadde jeg en litt spesiell opplevelse. I det siste har tankene mine vært så oppslukt av andre ting, at jeg ikke har hatt gode bønnestunder med Gud på lenge. Så i går da jeg begynte å be ble jeg påminnet om et bibelvers i Fillipperbrevet 3: 7-9. Et utrolig radikalt vers, egentlig!
DSC04377
Dette verset stod så tydelig fram i tankene mine midt under bønnen, at jeg ble helt satt ut. For det er nettopp det, at alt annet jeg driver på med, alt det jeg syssler med i hverdagen, det regner jeg som tap sammenlignet med det som er så mye mer verd, å kjenne Kristus og leve i Hans kjærlighet. Alt det som var en vinning for meg før er ikke en vinning lengre. Disse ordene fra Den Hellige Ånd var så sterke og tydelige, så da bestemte jeg meg for å gjøre noe kreativt med det. Jeg tok frem malesettet jeg kjøpte på Søstrene Grene i forrige uke, og bestemte meg for å male verset på et lerret. haha. Jeg hadde planlagt å male et bibelvers (men visste ikke hvilket), men i går ble det plutselig ikke så vanskelig å velge.
last ned (12)
Har ikke kommet lengre ennå, siden det må tørke først, men jeg gleder meg til å skrive på ordene. Jeg satt og malte, hørte på lovsang og sang, smilte og kjente at jeg var glad. For min glede er i Herren! Kanskje det høres rart ut. Men jeg merker det mer og mer, at hvis jeg lever på avstand fra Guds godhet og kjærlighet, så er jeg ikke lykkelig. Det ble så tydelig for meg i går. Hvordan kan jeg være likegyldig til en slik radikal kjærlighet?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s